Filmlista 2010

Filmlista 2010:

Komedi eller Drama? Drama tror jag...
Skräck eller Romantik? Romantik, inte mycket för skräck
DVD, Bluray eller vhs? DVD, men VHS är mysigt ibland.
Twilight - serien eller Stieg Larsson - serien? Jag måste nog säga Twilight, just för att jag tycker att det är mycket roligare att se på Fantasy än... vad nu det andra är. Sedan måste nog nämnas att jag inte är ett fan av Twilight. 
Beck eller Wallander? Beck
Bio eller tv? Bio!
Filmen eller boken? Vilken film vilken bok? Harry Potter- böckerna. Eragon- Böckerna. Twilight- osäker, men jag säger nog filmerna. 

Favoritskådespelare? Johnny Depp, Robert Downey Jr, Helena Bonham Carter, Alan Cumming, Geena Davis, Bill Nighy, Renee Zellweger
Favoritregissör? Tim Burton, hands down. Kommer inte på någon mer just nu, men det finns absolut fler!
Bästa bok som blivit film? Den vågar jag inte svara på, vill inte säga något förhastat
Vilken bio kollade du på senast? Sergel! Men jag antar att det menas vilken biofilm; Eclipse.
Film eller tv-serie?
Film
Vad skulle du helst göra - Skriva bok eller regissera en film? Regissera en film. 
Favoritfilm? Har ingen direkt just nu, men for the sake of the next questions så säger jag min favoritfilm som barn, Vägen till Eldorado.  

(mer om favoritfilmen)

När släpptes filmen?
År 2000!
Hur många filmrullar ger du filmen (max. 5)? 5 utan tvekan! 
Vem har gjort filmen?
Regisserad av 5 pers, bl. a. av David Silverman som regisserade Simpsonsfilmen. Screenplay av Terry Rossio och Ted Elliott, som skrev några av Pirates-filmerna.
Om filmen är en serie, vilken är din favoritfilm isåfall? ......
Favoritroll i filmen? Miguel, han har en så härlig äventyrslust och vägrar att ge upp. 
Såg du filmen på bio? Nepp.
Finns filmen i bok?
Tror inte det.
Och till sist, vilken är din favoritscen i filmen? När Miguel upptäcker det underbara med Eldorado och hur vackert det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0