Jullista



Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka (inte särskilt förtjust i någon av dem)
Lax - Sill (se previous)
Revbensspjäll - Janssons frestelse (nu börjar det här bli löjligt.)
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge - (Alltså det är jättekul att ge om man har hittat bra saker men ja menar, kom igen)
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender (Har aldrig haft en paketkalender men jag älskar idén!)
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst (Vad är det här för jävla stolpskott, det ska ju va Arne Weise!)

Hur och med vilka ska du fira jul i år?
Ska vara hemma, nästan hela släkten på pappas sida kommer hit (vi kommer bli 16 pers!). Hur? Jullunch, Kalle Anka, klapputdelning och sådant.

Vad önskar du dig i julklapp?
En Simpsons säsong, Steve Jobs bio, presentkort, iPhoneskal, och lite mer tror jag men det har jag glömt.

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
Julklappsverkstaden! Är det bara jag som har undrat om man verkligen kan måla med shack-rutig färg?

Brukar dina julaftonar leva upp till dina förväntningar?
Jo det tycker jag. Jag har insett att det inte riktigt blir som när man var liten, utan man får bara leva i nuet.

Har du firat jul utomlands någongång?
Nej det tror jag inte. 

Vilket jullåt är den bästa?
Julen är här (heter den så?). Alltid älskat verserna.

Vilken julfilm är den bästa?

Vet inte, jag har alltid älskat en som vi har stående nere i källaren 90% av året, den brukar åka upp med julpyntet. Tror att den kan heta Tomtarnas jul eller något sånt. Jättemysig!

Har du varit Lucia någongång?

Jag vet inte, jag vill säga nej men min mor hävdar på motsatsen. 

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Hm, jag tror ett av mina starkaste minnen är för några år sedan, då vi firade med våra kusiner. Jag, bror och våra två kusiner fick alla varsin Beyblade i julstrumpan, vi lekte med dem halva dagen, det var jättekul! (Ja, när jag sa att det var några år sedan så kanske det var ganska många år sen... vad vet jag, tiden går ju så fort...)

Kommentarer
Postat av: Elly

Jag önskade mig alltid den där schack-färgen när jag var liten. :) Never got it though...

2011-12-22 @ 22:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0