Stress (läs ej under stress)



Sitter och känner mig riktigt stressad just nu, så vad är bättre än att slösa tid på att skriva om det?

Jag är stressad för att vi har två stora uppgifter som ska vara klara den 12:e januari. Jag är stressad för att vi dessutom har en hemtenta som jag inte har börjat på, som ska in samtidigt. Jag är stressad för att jag vill följa med familjen och åka skidor efter jul, men jag inser att jag då inte kommer att kunna plugga på fem dagar. Jag är stressad för att jag inte kommer att kunna plugga på julafton. Jag är stressad för att jag är sjuk och inte kan åka till skolan, där jag pluggar mycket mer effektivt och dessutom lättare kan få hjälp. Och jag är stressad för att det är julafton om 5 dagar och jag har fortfarande julklappar att köpa, har inte hunnit komma i julstämning och jag vet inte vad jag ska ha på mig på julafton. 

Så ja, det är statusen för mig nu. Och all denna stress gör att jag sitter och gör vadsomhelst annat än att just plugga, just för att det är stressigt. Och då är frågan, bör jag försöka tänka på annat och lugna ner mig en stund, eller bör jag sätta mig ner och plugga?br /

Kommentarer
Postat av: Elly

Oh poor baby. <3 Try to relax despite it all, and focus on one thing at a time. And make a plan of when to study and when to take a breather (which you need!) And here's something that might give you some Christmas spirit. :) http://youtu.be/uRzhd3eUyO8

2011-12-20 @ 11:37:22
Postat av: Fanny

den bilden känner man igen! samtidigt så älskar jag att ha mycket att göra. ibland är det svårt att hitta balans i livet :)

2011-12-25 @ 20:28:08
URL: http://fannyhansson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0