"Jag vill ha bild, t.ex."



Började dagen med en föreläsning i animationshistoria. Vi hoppades att det skulle handla om Disney då vi var inne på 30-talet, men tydligen så blir det nästa gång... i December! Suck. Men vi fick iallafall se första framträdandena av Betty Boop och Popeye The Sailor, så det var ganska intressant. Och lite King Kong också.

Efter lunch så var det föreläsning om anatomi, mycket intressant! Föreläsningen slutade lite tidigare så jag satte mig och jobbade en stund innan jag stack till stan och träffade Elly. Mycket trevlig dag. Imorrn blir det en föreläsning och sen jobb jobb jobb, så det blir nog en lång dag.

Ursäkta att detta blev ett väldigt snabbt och hastigt skrivet inlägg, skulle igentligen gått och lagt mig för länge sen. Min iPod dog så jag var tvungen att återställa den och lägga till låtar igen, därför så fastnade jag här. Men nu ska jag hoppa i säng. God natt!

Kommentarer
Postat av: Caisa

Jag hade ingen aning om att Betty Boop var en Cartoon! Vart ju så klart tvungen att söka upp det på youtube. Har kollat på några klipp nu och jag måste säga att jag faktiskt är ganska fascinerad över att det fanns sånt här på 30-talet!

Det är ju så kul om man jämför Betty Boops tecknade serie med det som finns idag. Helt otroligt!

... fast jag undrar just om Betty Boop var så särskilt barnvänlig :P

2011-11-10 @ 10:17:12
URL: http://caisaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0