Mycket om lite (aka Fredag)


Alla läser tidningen


Slowmotion-slagsmål!

Vi hade en mimare som gästföreläsare igår, riktigt roliga lektioner blev det! Vi fick prova att röra på kroppen på olika sätt, point-fixera (tror jag att det hette), olika gångstilar med mera. Vi fick även jobba med ballonger och tillexempel låtsas att den var jättetung eller att den var fastklistrad på handen. Sen skulle vi spela upp en liten scen i par som hade med ballongen och göra. Jag och han jag jobbade med gjorde en kort bit där ballongen var jättelätt när jag höll i den, men blev jättetung när han höll den. När vi skulle visa upp det så sprängde han dock ballongen, så vi fick ta en ny.

Efter lunchrasten så fortsatte vi med övningar, i en av dem skulle vi kasta en boll till de andra i klassen, och fortsätta kasta i samma mönster. (Alltså man får alltid bollen av samma person och kastar den alltid till samma person). Mimaren slängde in fler och fler bollar, och sen skulle vi gå runt i rummet, och det blev ju lite kaosartat. Men kul var det, hela dagen påminde mig mycket om teaterlektionerna. 

Vi gjorde även en övning med en tidning (bild 1), så alla satt med en tidning i handen och låtsades läsa. Det roliga var att det kom in en man i rummet och tog upp sin egen tidning! Han trodde nog att det var något läsrum eller något... Mot slutet av dan så fick vi improvisera fram en slowmotion-fight (bild 2), det var jätteroligt men otroligt svårt. Men jag måste säga att det var lite kul att "slå till" sin lärare. 

Efter lektionens slut så satte jag mig och jobbade i ungefär två timmar, det gick rätt bra och jag kom en bit, så det kände skönt.

Finns så mycket mer jag skulle kunna säga om dagen, men jag tror inte att någon är intresserad så jag låter nog bli. Kommentera om du läste hela vägen!

Kommentarer
Postat av: Elly

Det där ser galet roligt ut! :) Och jag är intresserad! Skriv meeeera <3

2011-11-06 @ 17:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0