Blabb om fredagen



Igår (fredag) åkte jag till skolan så jag var där 12, och mötte min arbetspartner och vi satte oss och skulle fixa det sista med våra rum. Som vanligt på när man ska göra det sista på någon uppgift så motarbetar programmet en. Men vi blev klara med modelleringen och materialet runt kvart i två, och vi hade föreläsning klockan två. Föreläsningen var ganska intressant, eftersom jag kunde koppla det mesta läraren gick igenom mer praktiskt. Sedan satte vi oss och fixade ljus i scenen, vilket tog typ en timme, och sen började vi rendera. Vilket tog ca 1h 45 minuter. Så vid 19-tiden när det äntligen var färdigrenderat så satt jag ensam kvar i salen. Kom hem 20:30 och då fick jag äntligen äta middag (räknar inte baguetten jag köpte och åt som middag)

Men ärligt talat så är det lite småmysigt sådana kvällar, även om det inte var jättemånga där igår. De flesta jobbar med det sista eller väntar på renderingen. Folk går iväg och köper mat och kommer tillbaka och äter den i salen (man får varken äta eller dricka i datorsalarna...oops!). Själv satt jag med min baguette och Vitamin Well och tittade på videor på youtube, blandat med att snacka med killen brevid som också väntade på sin rendering (han hade 30 frames kvar när jag hade 140...) och blandat med att gå runt och se hur det gick för de andra.

Var supertrött när jag gick och la mig, det var underbart att får bara sova hur länge jag ville, även om jag inte har haft jättetidiga morgnar den här veckan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0