Dansk dag



Idag hade vi en dansk gästföreläsare som berättade om storyboards. Det var... inte så intressant. Dels på grund av att jag kunde mycket sen jag läst foto i gymnasiet (helbild, halvbild, extrem närbild, panorering osv, känns det igen?) och dels på grund av att läraren inte var så bra på att göra saker intressanta. Okej det första han gjorde när vi började lektionen var att berätta om sig själv. Men han kanske berättade lite för mycket om sig själv... Vi fick se en bild på hans barn och fru, vi fick reda på vad hans föräldrar jobbade med och några bilder på resor han har gjort. Jag tror inte att jag ville veta allt det där...

Men han var väldigt kunnig om sitt ämne, det måste man säga. Vi fick öva på att rita storyboards, dels för vägen till skolan och dels för en film som jag inte sett, så jag ritade för rödluvan istället. Sedan fick vi berätta för resten hur vi hade tänkt. På bilden ovan ser ni allas väg till skolan. (Yes, vi jobbar med post-it-lappar)

Nu kom jag nyss på att jag måste handla mat, så jag ska väl ta en macka för att stilla min hunger och sen sticka och handla.

Kommentarer
Postat av: Caisa

"Men han kanske berättade lite för mycket om sig själv... Vi fick se en bild på hans barn och fru, vi fick reda på vad hans föräldrar jobbade med och några bilder på resor han har gjort" HAHA! Snacka om too much information :P



Du måste ha varit överlycklig när ni fick arbeta med post-its! :D

2011-09-01 @ 21:14:34
URL: http://caisaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0