Flickan som lekte med elden



Okej, igår var jag på galapremiären av Flickan som lekte med elden. Det var grymt mycket folk, jag tror att det var runt 2000 pers, hela sergel var bokad endast för denna premiär.. Kön när man skulle gå in gick runt Hötorget, mot Sergelgatan(?) och ända bort till Onoff. Jag fotade och filmade med mobilen, men eftersom jag inte kan få in bilderna på datorn så kan jag tyvärr inte visa er. Iallafall så sprang vi förbi Mikael Nyqvist och Noomi Rapace på vägen dit, sedan såg jag Lars Leijonborg på håll och någon skådespelare som jag inte kan sätta namnet på. När vi gick in i salongen så fick vi en film (Män som hatar kvinnor), en bok (Rymmaren av Thomas Bodström) och en påse popcorn var. Så nu har jag tre böcker och tre filmer liggandes på mitt skrivbord. Och en påse popcorn, de andra blev uppätna.

Filmen då? Jag har inte läst någon av böckerna, så jag kan inte jämföra, men jag tycker att filmen var bra. Den kändes lite krånglig att förstå vissa stunder eftersom det är många namn och personer att hålla reda på. Noomi Rapace gjorde ett underbart jobb som Lisbeth Salander och det var bra skådespeleri ifrån de flesta. Hemsk/Blodig? Nja, enligt mamma så är den blodigare än ettan, men jag tycker inte att det var så farligt. Fast ioförsig så tittade jag bort när det värsta kom. Sedan så har jag jättesvårt för svenska filmer, så är det bara, men jag tycker att denna är klart sevärd.

Kommentarer
Postat av: Caisa

Hm, det där är nog inte min slags film :P Och jag har VERKLIGEN svårt för svenska filmer!

2009-09-15 @ 11:39:49
URL: http://caisaj.blogg.se/
Postat av: elin

Fett coolt att gå på galapremiären! Har läst böckerna, dem kan jag verkligen rekommendera! har dock inte sett ngn av filmerna än... ;)

2009-09-15 @ 17:28:49
Postat av: LYDIA

jag har läst böckerna och ska se denna film imån:) fast missat kolla på ettan men blev ju bjuden på bio imån då säger man ju inte nej! :D men de kostar väl lite mer gå på premiären så? :P

2009-09-19 @ 23:18:18
URL: http://lydiacarlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0