Lejonkungen 3D



Var och såg på Lejonkungen i 3D idag, ska skriva lite vad jag tyckte. Har redan skrivit en del på twitter, så om ni följer mig där så kan det bli lite upprepning, men ändock. 

Det första ord som dyker upp i huvudet på mig; amazing. 3D:n tycker jag var helt onödig, men det var så häftigt att se den på stora skärmen, för oss som var för unga för det när den först kom. Animationen och miljöerna är nog så bra de bara kan bli, ljudet och framförallt soundtracket är otroligt bra. Det jag märkte är att jag tyckte att den var lite kort, men det är väl att filmerna som görs idag blir längre och längre, så det är ovant att se filmer som har "normal" speltid. 

Det verkar som Disney tänker släppa fler filmer i 3D. (Har hört om Skönheten & Odjuret, Hitta Nemo och Monsters Inc.) Varför just dessa filmer vet jag inte, fast Monsters Inc är väl ganska självklar. (För er som inte vet, det kommer komma en prequel, Monsters University, 2013). Jag är som sagt definitivt inte ett fan av 3D, men om det är det som krävs för att få upp några av Disneyklassikerna på bioduken igen, så visst. Då går jag och betalar de extra dyra biljetterna och sätter på mig dedär glasögonen, för det är det värt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0